Hlášení stavu zásob očkovacích látek pro pravidelné očkování za 2. pololetí 2025
Rádi bychom Vás informovali, že Clearingové centrum Avenier spustilo hlášení stavu skladových zásob očkovacích látek v rámci pravidelného očkování za 2. pololetí 2025.
Termín hlášení je do 31. 1. 2026
Dle metodiky pravidelného očkování zdravotnická zařízení hlásí informace o vakcínách dodaných v rámci pravidelného očkování – tzn. očkování hrazeného z veřejného zdravotního pojištění, které jsou pacientovi podány zdarma.
Do formuláře se po zadání identifikačních údajů uvádí dvě informace:
1. počet nevyočkovaných vakcín v lednici,
2. počet znehodnocených vakcín.
Hlášení stavů se netýká vakcín dodaných v rámci nepovinného (komerčního, dodaného na fakturu), zvláštního ani mimořádného očkování.
JAK VYPLNIT FORMULÁŘ:
- Nově jsou k dispozici dva samostatné formuláře k vykazování – jeden pro praktického lékaře pro dospělé (= PRAKTIK) a druhý pro praktického lékaře pro děti a dorost (= PEDIATR).
- Chcete-li nahlásit skladové zásoby vakcíny, které mohou aplikovat obě odbornosti, použijte možnost „BEZ VÝBĚRU ODBORNOSTI“.
- Po vyplnění dalších identifikačních údajů jako IČO, IČP, Název a E-mail se vám následně zobrazí pouze ty očkovací látky, které jsou pro danou odbornost relevantní pro pravidelné očkování.
Děkujeme, že nám svými podněty pomáháte neustále vylepšovat naše služby.
1. formulář naleznete na webu vakciny.avenier.cz, vyplňte nejdříve údaje o poskytovateli zdravotních služeb – Odbornost, IČP, Jméno lékaře, IČO a E-mail. Náhled níže.

2. dále vyplňte následující 2 pole (náhled viz níže):
✓ Pole: Počet OL v lednici k 31. 12. 2025 – zde vyplňte aktuální počet dávek OL (nikoliv balení) v lednici ke dni 31. 12. 2025.
✓ Pole: Počet znehodnocených OL – zde zapište počet dávek znehodnocených očkovacích látek v období od 1. 7. 2025 do 31. 12. 2025.
Formulář praktik:

Formulář pediatr:

Pro doplnění informací Vám začátkem ledna 2026 zašleme e-mail s přehledem odebraných OL pro pravidelné očkování za druhé pololetí 2025.
V případě jakýchkoliv dotazů Vám rádi pomůžeme na zákaznické lince Clearingového centra Avenier (tel.: 545 123 123) v pracovní dny od 8:00 do 15:00 hodin. Pro komunikaci si prosím připravte IČO, IČP zdravotnického zařízení a e-mail, prostřednictvím kterého s námi komunikujete.

